ولایت

بحث مذهبی

ولایت

بحث مذهبی

  • ۰
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا در خصوص امامت امام کاظم (علیه السلام) روایت صحیح وجود دارد؟

 

 

همانگونه که در سؤال ذکر فرموده اید، از نظر شیعه امامت، مقام الهی است که امام منصوب در این مقام از جانب خداوند متعال برگزیده شده و رسول خدا (صلی الله علیه وآله) نیز در روایات متعدد برای امت معرفی کرده اند.

علاوه بر معرفی از سوی رسول خدا (صلی الله علیه و‌آله)، ائمه طاهرین (علیهم السلام) نیز هر یک امام بعد از خودشان را برای شیعیان معرفی کرده اند تا در این مورد شک و شبهه‌ای برای دیگران باقی نماند.

در باره امام کاظم (علیه السلام) نیز روایات متعدد وارد شده است که ایشان از سوی رسول خدا (صلی الله علیه وآله) و ائمه طاهرین (علیهم السلام) و پدر بزرگوارشان امام صادق (علیه السلام) به عنوان امام و صاحب امر معرفی شده اند.

لذا اگر بعد از شهادت امام صادق (علیه السلام) عده‌ای دنبال افراد دیگری رفته اند و آنها را امام خود پنداشته اند، یا سخنان پیشوایان معصوم (علیهم السلام) را نشنیده اند و یا از نظر اعتقادی مشکل داشته اند که سخن آن ها را باورکنند.

 

 

 

  • ۹۵/۰۲/۱۳
  • امین بچاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی